Emily w Paryżu - fabuła
Paryż! O zamieszkaniu w tym mieście Emily Cooper marzyła od dawna. Okazja ku temu nadarza się, kiedy firma w Chicago, w której Emily jest zatrudniona, wykupuje paryską agencję reklamy i wysyła tam dziewczynę do pracy. Ma zająć się ożywieniem kampanii luksusowych marek w mediach społecznościowych. Innymi słowy, w dotychczasową pracę paryskiego biura ma wnieść świeże, amerykańskie spojrzenie.
Początkowy zachwyt stolicą Francji z czasem przeradza się u Emily w zwątpienie. „Lubię Paryż, ale nie wiem czy Paryż lubi mnie?” - pyta i ma ku temu powody. Z typowo amerykańskim, przyklejonym do twarzy uśmiechem i zaraźliwym entuzjazmem (choć Francuzów nim nie zaraża), nie zostaje życzliwie przyjęta w paryskim biurze agencji Savoir. Już samo to, że nie zna języka francuskiego, jej nowi współpracownicy uważają za arogancję z jej strony. I okazję do złośliwych żartów. Kiedy jeden z pracowników wita ją zwrotem „Bonjour, La Plouc”, inny tłumaczy jej, że to oznacza coś miłego. Nieprzekonana Emily zagląda do internetowego słownika i odnajduje w nim prawdziwe znaczenie słowa „La Plouc”: wieśniak… Emily postanawia jednak zignorować te złośliwości, a potem odpłaca się podobnymi żartami.
Niełatwo też współpracuje jej się z szefową, Sylvie, która daje jej niewykonalne zadania, a najchętniej odesłałaby Emily z powrotem do Chicago.
W końcu udaje jej się przełamać niechęć personelu agencji do siebie, kiedy powierzona jej pierwsza kampania reklamowa okazuje się promocyjnym sukcesem. Angażując się w kolejne zadania i naprawiając gafy, powstałe głównie wskutek nieznajomości obyczajów Francuzów, Emily ostatecznie odnosi sukces na polu zawodowym. Jednak w życiu prywatnym jest inaczej.
Pobyt w Paryżu upływa jej jak na huśtawce - nastrojów i wydarzeń. Najpierw traci chłopaka, który nie zamierza czekać w Chicago na jej powrót i telefonicznie oznajmia jej, że zrywają ze sobą. Potem czuje się podrywana przez kolejnych przystojnych mężczyzn, z którymi nie powinna się wiązać. Pierwszy z nich, Gabriel, mistrz kuchni w pobliskiej restauracji, ma już dziewczynę, z którą w dodatku Emily jest zaprzyjaźniona. Drugi ma żonę i kochankę, a ta ostatnia to właśnie… Sylvie, bezpośrednia przełożona Emily w agencji Savoir. Trzeci z francuskich przystojniaków jest z kolei bliskim krewnym jednego z najważniejszych klientów agencji, wielkiego projektanta mody. A jak głoszą przysłane z Chicago zasady korporacyjne, nie należy mieszać życia zawodowego z prywatnym.
Na szczęście Emily ma w Paryżu kogoś, przed kim może się wygadać i kto dzieli się z nią spostrzeżeniami i radami na temat życia we Francji. To poznana tam dziewczyna imieniem Mindy, która sama jest w Paryżu cudzoziemką i doskonale rozumie rozterki Amerykanki.
Z czasem Emily, coraz bardziej obyta z francuskim modelem życia, wnosi w pracę agencji powiew świeżości i energii. Rozkręca kampanie reklamowe, które początkowo pachną klęską, a z czasem przeradzają się w medialny sukces.
Serial „Emily w Paryżu” to komediowe zderzenie dwóch kultur: amerykańskiej, w której dominuje tempo i perfekcjonizm w pracy oraz francuskiej, z nieco flegmatycznym stylem życia i szukaniem w nim czegoś więcej niż tylko pracy. Te różnice kulturowe bywają w serialu powodem wielu zabawnych wydarzeń i sprawiają, że komedię ogląda się z przyjemnością.
Kolejną zaletą filmu są cudowne widoki Paryża. Wraz z uprawiającą jogging Emily bywamy w najładniejszych miejscach stolicy Francji, a wszystko odbywa się tam w tempie publikowanych przez nią na Instagramie fotek.
Top: Shutterstock
Emily w Paryżu - obsada
Gatunek: Komediowy, Obyczajowy
Czas trwania: 30 min.
Reżyseria: Andrew Fleming
Scenariusz: Darren Star
Produkcja: USA
Premiera: 2020
Emily w Paryżu - gdzie obejrzeć
w abonamencie |
Film dostępny w ramach subskrypcji |
Oglądaj |
Emily w Paryżu - Opinie